Θερινή Απασχόληση

ΘΕΡΙΝΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

Το καλοκαίρι, τις μέρες αμέσως μετά τη λήξη των μαθημάτων καθώς και τις μέρες πριν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, τα παιδιά του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού μπορούν να απασχοληθούν με την επίβλεψη εκπαιδευτικών περνώντας δημιουργικά τις ώρες τους.

Συγκεκριμένα, τα παιδιά σας μπορούν να απασχοληθούν δημιουργικά από τις 28 Ιουνίου ως τις 30 Ιουλίου και από τις 30 Αυγούστου ως την παραμονή της έναρξης των μαθημάτων για το σχολικό έτος 2021-2022, από τις 7.30 μέχρι τις 16.30 με ημερήσιο κόστος 10€ (η μετακίνηση των παιδιών γίνεται αποκλειστικά από τους γονείς τους).

Θα τηρηθούν όλα τα μέτρα προστασίας κατά του covid-19 και τα παιδιά θα πρέπει να προσέρχονται κάθε εβδομάδα με Δήλωση Αρνητικού Αποτελέσματος, που θα πρέπει να υποβάλλεται στη σελίδα https://self-testing.gov.gr, εφόσον θα συνεχίσει να είναι σε ισχύ, κάθε Κυριακή. Στη δήλωση θα πρέπει να φαίνεται και ο μοναδικός κωδικός για να επιβεβαιώνει την υποβολή του αποτελέσματος

Μπορείτε να επικοινωνείτε με τη Γραμματεία του Σχολείου μας (κ. Τασούλα Λάλου) καλώντας στα τηλέφωνα του Σχολείου (εσωτ. 122) ή με το Γραφείο Κίνησης (κ. Αντιγόνη Αραμπατζή, εσωτ. 120)

Στο πρόγραμμα του καλοκαιριού μπορούν να συμμετέχουν και μαθητές από άλλα σχολεία.

Περισσότερες λεπτομέρειες θα έχετε όταν ολοκληρωθεί ο προγραμματισμός των projects που θα υλοποιηθούν. Προς το παρόν, σας καλούμε να εκδηλώσετε ενδιαφέρον συμμετοχής για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε στον προγραμματισμό μας.

Παρακάτω ακολουθούν τα projects που θα υλοποιηθούν την φετινή χρονιά:

kids2

Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου θα απασχοληθούν με τα παρακάτω project:

 

  • ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ
  • Ο ήλιος και μέτρα προστασίας.
  • Καλοκαιρινά ρούχα και αξεσουάρ.
  • Καλοκαιρινές δραστηριότητες και παιχνίδια στη θάλασσα.
  • Ζώα της θάλασσας (γνωριμία, χειροτεχνίες και κατασκευές).

 

  • ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ
  • Παλιά και σύγχρονα μέσα μεταφοράς.
  • Γνωριμία με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
  • Χειροτεχνίες και κατασκευές (μεταφορικά μέσα, φανάρια, σήματα).
  • Κατασκευή κυκλοφοριακού πάρκου (διαβάσεις, γραμμές, φανάρια) στην αυλή του σχολείου.
  • Ποιήματα και τραγούδια.

 

  • ΤΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΘΛΗΤΕΣ
  • Γνωριμία με τα αθλήματα και τους Ολυμπιακούς αγώνες.
  • Σωστή διατροφή και άσκηση.
  • Αναπαράσταση Ολυμπιακών αγώνων.

 

  • ΤΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΜΑΣ
  • Ανάγνωση παραμυθιών.
  • Δραματοποίηση παραμυθιών.
  • Χειροτεχνίες και κατασκευές.
  • Κουκλοθέατρο.

 

  • ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ
  • Γνωριμία με τα συναισθήματα.
  • Ανάγνωση ποιημάτων και παραμυθιών.
  • Δημιουργία της παλέτας των συναισθημάτων.
  • Κατασκευή μασκών συναισθημάτων και κουκλοθέατρο.
  • Πρωτότυπες βιωματικές δράσεις μέσα από μια σειρά παιχνιδιών.

 

 

Πέρα από τις δραστηριότητες που σχετίζονται με τα παραπάνω project, το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει μαγειρική, ζαχαροπλαστική, ομαδικά παραδοσιακά παιχνίδια, μουσικοκινητικά παιχνίδια, περιήγηση και εξερεύνηση στο χώρο του σχολείου, επιτραπέζια παιχνίδια, παιχνίδι στην αυλή, πικνίκ στο χώρο του σχολείου, δραματοποίηση παραμυθιών, πρωτότυπες εικαστικές τεχνικές.

Τα παιδιά του Δημοτικού θα υλοποιήσουν τα παρακάτω project:

 

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ

  • Ιστορία της παρατήρησης του διαστήματος 
  • Η ιστορία της κατάκτησης του διαστήματος
  • Το ηλιακό μας σύστημα 

                α) Ο Ήλιος μας. 

                β) Οι πλανήτες και άλλα ουράνια σώματα. 

                γ) Η γη μας. 

                δ) Η Σελήνη και άλλοι δορυφόροι 

  • Αστέρια, αστερισμοί και γαλαξίες. 

              α) Τι είναι τα αστέρια; 

              β) Ποια είναι τα είδη τους;

              γ) Τι είναι αστερισμοί; 

              δ) Τι είναι γαλαξίας;

 

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

  • Η μόλυνση του περιβάλλοντος
  • Παρέμβαση του ανθρώπου στο περιβάλλον
  • Τρόποι και πρακτικές προστασίας του περιβάλλοντος
  • Η αξία της ανακύκλωσης
  • Δημιουργία φυτολογίων

Παράλληλα θα γίνονται κατασκευές και χειροτεχνίες από ανακυκλώσιμα υλικά, καπάκια μπουκαλιών και διάφορα κολάζ από παλιά περιοδικά.

 

 

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ

  • Αναγνώριση των συναισθημάτων
  • Ανάγνωση και ανάλυση βιβλίων σχετικών με το θέμα («Το δέντρο που έδινε», «Το κρυφτό της χαράς»)
  • Η αξία της φιλίας
  • Κατασκευές- παιχνίδια: (κατασκευή δαχτυλόκουκλων- παίζουμε κουκλοθέατρο, φτιάχνουμε το θερμόμετρο των συναισθημάτων καθώς επίσης και κατασκευή κολάζ από εικόνες των βιβλίων που δουλέψαμε κ.α.).
  • Παιχνίδι διαχείρισης θυμού «Ο πράσινος δράκος».

 

Ο ΒΥΘΟΣ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ

  • Μαθαίνουμε για τα ψάρια του βυθού
  • Χωριζόμαστε σε ομάδες και δημιουργούμε κόμικς με θέμα την θάλασσα
  • Μιλάμε για την ρύπανση του βυθού και ψάχνουμε τρόπους αντιμετώπισης
  • Προετοιμάζουμε διαφημιστικά σποτ ευαισθητοποίησης για το πρόβλημα
  • Φτιάχνουμε χειροτεχνίες με θέμα τον βυθό

 

ΤΑ ΝΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

  • Μαθαίνουμε για τα νησιά της Ελλάδας και για τα μεγάλα νησιωτικά συμπλέγματα
  • Ήθη, έθιμα των νησιών και παραδοσιακοί χοροί
  • Δημιουργούμε νησιωτικό χάρτη
  • Φτιάχνουμε σε ομάδες τουριστικό οδηγό για το νησί της επιλογής μας
  • Παίζουμε διαδραστικά και επιτραπέζια παιχνίδια με θέμα τα νησιά

ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

  • Εκμάθηση μέσω βίντεο του τρόπου ζωής παιδιών από διάφορες χώρες του κόσμου.
  • Ήθη, έθιμα, παιχνίδια και δραστηριότητες παιδιών από ποικίλους λαούς του πλανήτη μας.
  • Χωρισμός σε ομάδες και σχεδιασμός παρουσίασης με θέμα την ζωή των παιδιών στη χώρα επιλογής της κάθε ομάδας.
  • Δημιουργία κολλάζ και χειροτεχνίες με θέμα την ισότητα όλων των παιδιών του κόσμου.
  • Ευαισθητοποίηση για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά πολλών λαών και εύρεση τρόπων επίλυσης και βοήθειας.

 

ΣΠΟΥΔΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ

  • Μελέτη σπουδαίων καλλιτεχνών, της ζωής, της εποχής και των έργων τους
  • Αναπαράσταση, όσο πιο πιστά γίνεται, ενός έργου κάθε μέρα με ποικίλα υλικά (ατομικά, ενίοτε και ομαδικά)
  • Καταγραφή ερμηνείας των έργων, σύμφωνα με τη φαντασία των παιδιών

 

 

 

ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΦΥΣΙΚΗΣ

  • Περιγραφή διαδικασίας εκτέλεσης των πειραμάτων.
  • Παρουσίαση πειραμάτων (όποτε υπάρχει η δυνατότητα και σε ατομικό επίπεδο).
  • Συζήτηση παρατηρήσεων.
  • Επιστημονική ερμηνεία (προσαρμοσμένη σύμφωνα με το κοινό).

 

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ – ΑΓΙΟΙ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

  • Το περιβάλλον μας
  • Η Δημιουργία και η εξέλιξη του
  • Οι Άγιοι και η σχέση τους με το περιβάλλον και τα ζώα

– Προβολή σχετικής ταινίας μικρού μήκους

– Διήγηση βίων και ιστοριών

– Δραστηριότητες δραματοποίησης

– Κατασκευή κολλάζ

  • Σύγχρονα περιβαλλοντικά προβλήματα
  • Η ευθύνη μας απέναντι στην προστασία του περιβάλλοντος
  • Δημιουργικές δραστηριότητες με υλικά της φύσης
  • Κατασκευή ταμπελών
  • Ομαδικό παιχνίδι εξωτερικού χώρου

 

ΤΡΟΠΟΙ ΚΑΛΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ

  • Τι είναι τρόποι καλής συμπεριφοράς; Η σημασία τους στη ζωή μας και πότε τους χρησιμοποιούμε.
  • Κανόνες συμπεριφοράς σε διάφορες περιστάσεις ( τραπέζι, επίσκεψη, υγιεινή)
  • Μικρά χιουμοριστικά σκετσάκια που δείχνουν τους κανόνες στην πράξη (ομαδική εργασία)
  • Επιστολογραφία
  • Ομαδικά παιχνίδια

 

ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ – ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ

  • Εισαγωγή στους Ολυμπιακούς Αγώνες – Ανάγνωση  ποιήματος « Φως της Ολυμπίας» του Τάκη Δόξα.
  • Οι Ολυμπιακοί Αγώνες στην Αρχαία Ελλάδα και Σήμερα – Προβολή βίντεο– Κατασκευή Ολυμπιακής Δάδας
  • Γνωριμία με τα αθλήματα– Κατασκευή μεταλλίων– Παιχνίδι Ολυμπιακών Αγώνων
  • Αναφορά στους Παραολυμπιακούς Αγώνες – Παρακολούθηση βίντεο με έμφαση στα συναισθήματα των αθλητών
  • Αφιέρωμα στους Έλληνες Ολυμπιονίκες– Ανάπτυξη γραπτού λόγου «Γράμμα σε έναν Ολυμπιονίκη»

 

200 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821

  • Ιστορική διαδρομή (προβολή σχετικών Βίντεο από γνωστές και άγνωστες μάχες της Επανάστασης)
  • Γνωριμία-αφιέρωμα σε Αγίους της προεπαναστατικής και επαναστατικής περιόδου (δημιουργία κολλάζ)
  • Ταξίδι στην επαναστατική Ελλάδα – Παιχνίδι Σταθμών

Διάστημα-Ηλιακό Σύστημα

 

  • Γνωριμία με το Ηλιακό Σύστημα, τους πλανήτες και τις ιδιότητές τους, μέσω προβολής σχετικών βίντεο και διαδραστικών δραστηριοτήτων
  • Κατασκευή ηλιακού συστήματος
  • Γνωριμία με την σελήνη, κατασκευή με τις φάσεις τις σελήνης
  • Γνωριμία με τους αστερισμούς, κατασκευή προβολής αστερισμών με φακό
  • Αναζήτηση για την εκπαίδευση, την ζωή των αστροναυτών και την εκτόξευση πυραύλων, σχετική κατασκευή

 

 

 

Πέρα από τα παραπάνω project, τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να παίξουν στους ασφαλείς χώρους του σχολείου, υπό την επίβλεψη των υπεύθυνων εκπαιδευτικών. Όσοι μαθητές το επιθυμούν, μπορούν να φέρουν εκείνες τις ημέρες επιτραπέζια παιχνίδια και τηλεκατευθυνόμενα για να παίξουν και να διασκεδάσουν  με τους φίλους και τους συμμαθητές τους.