Θερινή Απασχόληση

ΘΕΡΙΝΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

Το καλοκαίρι, τις μέρες αμέσως μετά τη λήξη των μαθημάτων καθώς και τις μέρες πριν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, τα παιδιά του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού μπορούν να απασχοληθούν με την επίβλεψη εκπαιδευτικών περνώντας δημιουργικά τις ώρες τους.
Τα δύο τμήματα λειτουργούν ξεχωριστά, στα αντίστοιχα κτίρια των Εκπαιδευτηρίων.
Συγκεκριμένα, τα παιδιά σας μπορούν να απασχοληθούν δημιουργικά από τις 18 Ιουνίου ως τις 26 Ιουλίου και από τις 26 Αυγούστου ως τις 10 Σεπτεμβρίου, από τις 7.30 μέχρι τις 16.30.

Στο πρόγραμμα του καλοκαιριού μπορούν να συμμετέχουν και μαθητές από άλλα σχολεία

kids2

Ενδεικτικά Σχέδια Εργασίας (project) για τα παιδιά του Νηπιαγωγείου

Η ΖΩΗ ΣΤΟΝ ΒΥΘΟ
– Ζώα και φυτά των θαλασσών (γνωριμία, χειροτεχνίες και κατασκευές).
– Ρύπανση των θαλασσών.
– Προστασία της θαλάσσιας βιοποικιλότητας.

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΟΝ ΧΡΟΝΟ
– Γνωριμία με παραδοσιακά παιχνίδια (βόλοι, μήλα, τζαμί, μαντηλάκι..)
και αναβίωσή τους.

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ
– Γνωριμία με τα συναισθήματα.
– Ανάγνωση ποιημάτων και παραμυθιών.
– Δημιουργία της παλέτας των συναισθημάτων.
– Κατασκευή μασκών συναισθημάτων και κουκλοθέατρο.
– Πρωτότυπες βιωματικές δράσεις μέσα από μια σειρά παιχνιδιών.

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
– Κατασκευές με ανακυκλώσιμα υλικά.
– Τραγούδια, κουκλοθέατρο και δραματοποίηση παραμυθιών.
– Διαλογή των απορριμμάτων μας και τοποθέτηση τους στους αντίστοιχους κάδους.

ΤΕΧΝΗ ΑΠ’ ΟΛΟΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
– Αναφορά σε Έλληνες και ξένους μεγάλους ζωγράφους.
– Γνωριμία με διάφορα καλλιτεχνικά ρεύματα όπως π.χ. κυβισμός, πουαντιγισμός και πρωτότυπες κατασκευές.
– Έκθεση ζωγραφικής εμπνευσμένη από τα παιδιά.

Πέρα από τις δραστηριότητες που σχετίζονται με τα παραπάνω project, το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει μαγειρική, ζαχαροπλαστική, κουκλοθέατρο, θέατρο σκιών, ανάγνωση και δραματοποίηση παραμυθιών, κατασκευές, ομαδικά παιχνίδια και πολύ παιχνίδι στην αυλή…

Ενδεικτικά Σχέδια Εργασίας (project) για τα παιδιά του Δημοτικού

ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ
– Παρουσιάζουμε απλά πειράματα στα παιδιά που μπορούν εύκολα να γίνουν κατανοητά.

– Συγκεντρώνουμε τα πειράματα σε ένα βιβλίο προκειμένου να έχουμε το υλικό που χρησιμοποιήθηκε.

ΔΑΣΟΣ
– Γνωριμία με τα δέντρα του δάσους
– Γνωριμία με τα ζώα του δάσους
– Σημασία του δάσους
– Προστασία του δάσους
– Εχθροί του δάσους
– Παγωμένες εικόνες (σε σχέση με το δάσος)
– Παιχνίδια αναγνώρισης φύλλων
– Κρυπτόλεξα, Σταυρόλεξα, Αρκτικόλεξο του «ΔΑΣΟΥΣ»
– Δημιουργία ποιημάτων ή τραγουδιών για ζώα και δέντρα του δάσους
– Παραμύθια και αφήγηση σχετικά με το δάσος
– Δημιουργία ταινίας slow animation σχετικά με τα θέματα του δάσους

ΑΞΙΕΣ ΖΩΗΣ
– Ποιες είναι οι βασικές αξίες ζωής (σεβασμός, αγάπη, ειρήνη, συνεργασία,
υπευθυνότητα, ανεκτικότητα κλπ.)
– Το δέντρο των αξιών – Ζωγραφική – Κατασκευή
– Η σκάλα των αξιών
– Ανάγνωση μύθων του Αισώπου και κειμένων σχετικών με το θέμα
– Δραματοποίηση παραμυθιών
– Παιχνίδια

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ
– Αναγνώριση Συναισθημάτων
– Αποδοχή θετικών και αρνητικών συναισθημάτων
– Λεξιλόγιο, λεκτική / μη λεκτική επικοινωνία,
– Συζήτηση και Δραματοποίηση σε πραγματικές ή φανταστικές καταστάσεις
– Διαχείριση θυμού
– Ζωγραφική, Κολάζ, Κρυπτόλεξα, Παιχνίδια, Κατασκευές
– Δραστηριότητες από «Το σπίτι των παιδιών» (Πυξίδα), Κοινωνικές Δεξιότητες για παιδιά Δημοτικού (Tacade) και άλλα εκπαιδευτικά εργαλεία

ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ και ΜΜΕ
– Τα πρότυπα που προβάλλονται από τα ΜΜΕ
– Διαφημίσεις και ανθρώπινες ανάγκες
– Το παιχνίδι παλιά και σήμερα
– Δημιουργία επιτραπέζιου παιχνιδιού
– Χρήση και κατάχρηση του Η/Υ
– Ασφάλεια στο διαδίκτυο
– Δημιουργία Εφημερίδας

ΕΛΙΑ, ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗ
– Ελιά και μυθολογία
– Συζήτηση για την ελιά στη διατροφή μας
– Ελιά και τέχνη
– Αναζήτηση για την καλλιέργεια της ελιάς στην Ελλάδα
– Παιχνίδια με λέξεις(σταυρόλεξα, κρυπτόλεξα, σύνθετες λέξεις κτλ.)
– Κατασκευές και ζωγραφική
– Δημιουργία ποιημάτων για την ελιά– Συνταγή για ελιόψωμα
– Δραματοποίηση μύθων

ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
– Συζήτηση για τη σημασία της μουσικής στη ζωή μας
– Γνωριμία με το παραδοσιακό δημοτικό τραγούδι και την ιστορία του
– Εκμάθηση ελληνικών παραδοσιακών χορών
– Παραδοσιακές φορεσιές από διάφορες περιοχές της Ελλάδας και η ιστορία τους
– Παραδοσιακή μουσική από άλλες χώρες

ΠΟΛΤΙΜΟΙ ΛΙΘΟΙ – ΠΕΤΡΩΜΑΤΑ – ΗΦΑΙΣΤΕΙΑ
– Ιστορία, επεξεργασία και η χρήση τους
– Συζήτηση για τις πέτρες- πετρώματα-ηφαίστεια– Ιστορία, επεξεργασία και η χρήση τους
– Ανάγνωση ιστοριών για τις πέτρες και τις σπηλιές
– Αναζήτηση στοιχείων για τα διάφορα πετρώματα, για τη χρήση τους και τον τρόπο επεξεργασίας τους
– Κατασκευή κοσμημάτων
– Κατασκευή ψηφιδωτού
– Παιχνίδια λέξεων

ΑΜΠΕΛΟ…ΦΙΛΟΣΟΦΙΕΣ
– Αμπέλι-τρύγος
– Παραγωγή κρασιού
– Ανάγνωση μύθων του Αισώπου σχετικά με το κρασί
– Αναζήτηση πληροφοριών σχετικά με την καλλιέργεια του αμπελιού
– Γνωριμία με τα διάφορα είδη σταφυλιού
– Παρακολούθηση video σχετικά με την καλλιέργεια και επεξεργασία του σταφυλιού
– Παροιμίες, αινίγματα, ποιήματα για το κρασί, το αμπέλι
– Δημιουργία ποιήματος για το κρασί και το αμπέλι, κόμικ ή ζωγραφιές

ΔΙΑΣΤΗΜΑ – ΠΛΑΝΗΤΕΣ
– Γνωριμία με το ηλιακό μας σύστημα
– Αναζήτηση της ταυτότητας του κάθε πλανήτη
– Αναζήτηση για τη ζωή των αστροναυτών στο διάστημα
– Γνωριμία με τον Ήλιο και τη Σελήνη
– Προβολή video για τους πλανήτες
– 3D κατασκευή του ηλιακού συστήματος
– Κατασκευή επιτραπέζιου παιχνιδιού

ΓΕΥΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΛΙΑ (διάρκεια 1 μέρα)
– Σπιτική, παραδοσιακή λεμονάδα
– Χειροποίητα, μικρασιάτικα μακαρόνια
– Παρασκευή σπιτικού γλυκού

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΦΩΛΙΑΣ ΓΙΑ ΠΟΥΛΙΑ (διάρκεια 2 μέρες)
– Θα κατασκευάσουμε ξύλινες φωλιές για πουλιά, θα τις τοποθετήσουμε μέσα στον χώρο του σχολείου και θα περιμένουμε να τις επιλέξουν κάποια πουλιά ως «κατοικία» τους.

ΔΙΑΤΡΟΦΗ
– Τα βασικά συστατικά των τροφίμων
– Το ταξίδι της τροφής στον οργανισμό μας (Πεπτικό σύστημα)

– Η γεύση
– Ισορροπημένη διατροφή
– Υγιεινές συνήθειες
– Προτάσεις για σωστή διατροφή στο σχολείο
– Τροφική πυραμίδα
– Καλοκαιρινά φρούτα της Ελλάδας
– Θα φτιάξουμε όλοι μαζί μια δροσιστική, υγιεινή και με φρούτα της εποχής
φρουτοσαλάτα
– Κατασκευή κολάζ για ωφέλιμες και βλαβερές τροφές

ΔΟΝΤΙΑ
– Προβολή powerpoint και συζήτηση σχετικά με το σε τι χρησιμεύουν τα δόντια, πόσα δόντια έχουμε και ποια είναι τα είδη τους
– Τα δόντια των ζώων
– Διαφορές δοντιών μεταξύ σαρκοφάγων και φυτοφάγων ζώων
– Οι ασθένειες των δοντιών
– Η προστασία των δοντιών
– Προβολή διαφόρων βίντεο σχετικών με το θέμα
– Προβολή ταινίας slowmation «Οι οδοντικές περιπέτειες της Κούλας»
– Ζωγραφίζουμε 2 σετ  από  δόντια  σε  χαρτόνι, άλλα  άσπρα  και  άλλα  μαύρα.
Ανασηκώνοντας  τα  μαύρα  βρίσκω  από  κάτω  κολλημένες  εικόνες  από  γλυκά , ενώ  κάτω  από  τα  άσπρα βρίσκουμε  υγιεινές  τροφές ( γιαούρτι, φρούτα , γάλα , κλπ )

ΝΕΡΟ
– Ο κύκλος του νερού
– Σημασία του νερού για τη ζωή και την υγεία
– Νερό και ενέργεια (ατμομηχανή , υδροηλεκτρικά  εργοστάσια , φράγματα)
– Μόλυνση των υδάτων
– Νερό και θρησκεία (Θεοφάνεια , Αγιασμός , Βάπτιση κλπ.)
– Νερό και γλώσσα (παροιμίες, ποιήματα, λαϊκές εκφράσεις με τη λέξη νερό)
– Προβολή βίντεο σχετικό με το θέμα
– Ζωγραφίζω τον κύκλο του νερού
– Φτιάχνουμε αφίσα για την προστασία της θάλασσας

ΥΓΙΕΙΝΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ
– Μαθαίνουμε τί σημαίνει «υγιεινή του σώματος»
– Ποιες είναι οι οδηγίες που πρέπει να ακολουθούμε ώστε το σώμα μας να είναι υγιές όχι μόνο εξωτερικά αλλά και εσωτερικά, ξεκινώντας από το σωστό πλύσιμο μέχρι και τις τροφές που κρατούν υγιές το σώμα μας.

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ
Μιας και το καλοκαίρι βρίσκεται στα «φόρτε» του μπορούμε να ενημερωθούμε για τους κινδύνους του και πώς μπορούμε να προστατευτούμε.

ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΟΣΚΑΡ ΟΥΑΙΛΝΤ
– Ποιος είναι ο Όσκαρ Ουάιλντ;
– Ποια παραμύθια έχει γράψει;
– Γνωρίζουμε αυτόν τον συγγραφέα και διαβάζουμε παραμύθια του.
– Ζητάμε από τους μαθητές να εικονογραφήσουν ένα παραμύθι του αφού μόνο το έχουν ακούσει.

ΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ
– Μαθαίνουμε για τον Οδυσσέα Ελύτη και διαβάζουμε ποιήματά του
– Κάποια από αυτά έχουν μελοποιηθεί οπότε ακούμε και το τραγούδι το οποίο μπορούμε να ερμηνεύσουμε και εμείς
– Συγκεντρώνουμε ποιήματα του συγκεκριμένου συγγραφέως και δημιουργούμε ένα μικρό βιβλίο.

ΜΟΥΣΙΚΗ – ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ / ΚΛΑΣΣΙΚΗ
– Ακούμε παραδοσιακή και κλασσική μουσική
– Προσπαθούμε να χορέψουμε παραδοσιακά τραγούδια είτε της Μακεδονίας είτε όλης της Ελλάδας
– Ανακαλύπτουμε κλασσικά κομμάτια που χρησιμοποιούνται είτε σε διαφημίσεις είτε τα γνωρίζουμε κατά κόρον.

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
– Οφέλη
– Η σημασία της ανακύκλωσης
– Ανακυκλώσιμα προϊόντα
– Ανακύκλωση γυαλιού
– Ανακύκλωση πλαστικού
– Ανακύκλωση αλουμινίου
– Προβολή βίντεο σχετικό με το θέμα
– Προβολή εικόνων
– Λύση σταυρόλεξου
– Δημιουργία έκθεσης ζωγραφικής με τίτλο «Ανακύκλωσε και εσύ! Μπορείς!»
– Ακρόαση παραμυθιών

ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟΥ
– Θα μιλήσουμε για την ιστορία του κουκλοθέατρου
– Θα περιηγηθούμε εικονικά σε ελληνικά και ευρωπαϊκά μουσεία κούκλας.
– Θα παρακολουθήσουμε επεισόδια από κλασικά παιδικά κουκλοθέατρα (Φρουτοπία, Τενεκεδούπολη, Του κουτιού τα παραμύθια κ.α.)
– Θα κατασκευάσουμε ομαδικό κολάζ με φιγούρες και πρόσωπα του κουκλοθέατρου
– Θα μάθουμε πώς κατασκευάζονται οι κούκλες του κουκλοθέατρου και θα
κατασκευάσουμε τις δικές μας..
– Θα ετοιμάσουμε τη δική μας παράσταση κουκλοθέατρου.

ΘΕΑΤΡΟ ΣΚΙΩΝ
– Θα γνωρίσουμε το θέατρο σκιών μέσα από την προβολή παραστάσεων.
– Θα συζητήσουμε για τους πρωταγωνιστές στις ιστορίες του Καραγκιόζη.

– Θα φτιάξουμε φιγούρες του Καραγκιόζη και άλλων προσώπων, όπως επίσης και σκηνικά.
– Θα παίξουμε σε θέατρο σκιών μια ιστορία του Καραγκιόζη.

 

ΥΠΑΡΧΕΙ ΖΩΗ ΣΤΟΥΣ ΠΟΛΟΥΣ;

– Γεωγραφικός προσδιορισμός
– Ζώα που κατοικούν εκεί
– Τα Χαρακτηριστικά τους και τα κρυφά τους ταλέντα που τα διατηρούν στη ζωή
– Εσκιμώοι και τρόπος ζωής
– Φαινόμενο Βορείου Σέλας
– Κατασκευές σχετικές με τη ζωή στους πάγους

ΚΥΚΛΑΔΙΚΟΣ, ΜΙΝΩΙΚΟΣ ΚΑΙ ΜΥΚΗΝΑΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
– Θα γνωρίσουμε τους πολιτισμούς της Ελλάδας μέσα από διάφορα βίντεο, και εικόνες βιβλίων.
– Θα φτιάξουμε με πηλό τα δικά μας αγγεία και κοσμήματα και θα προσπαθήσουμε να αντιγράψουμε κάποια στοιχεία από τη γραφή τους, όπως δίσκος της Φαιστού, Γραμμική Β΄.

ΟΜΑΔΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
– Θα μιλήσουμε για πολλά ομαδικά παιχνίδια, παλιά και σύγχρονα, που απαιτούν συνεργασία
– Θα παίξουμε πολλά από αυτά στην αυλή και θα φτιάξουμε κανόνες για ένα δικό μας παιχνίδι που θα το οργανώσουμε όλοι μαζί.

 

Πέρα από τα παραπάνω project, τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να παίξουν στους ασφαλείς χώρους του σχολείου, υπό την επίβλεψη των υπεύθυνων εκπαιδευτικών. Όσοι μαθητές το επιθυμούν, μπορούν να φέρουν εκείνες τις ημέρες επιτραπέζια παιχνίδια και τηλεκατευθυνόμενα για να παίξουν και να
διασκεδάσουν με τους φίλους και τους συμμαθητές τους.

Το κόστος, που προκαταβάλλεται, ανέρχεται σε 10€ ανά ημέρα και η μετακίνηση των παιδιών γίνεται αποκλειστικά από τους γονείς τους.
Προκειμένου να υπάρχει και εκ μέρους του Σχολείου σωστός προγραμματισμός, αμέσως μετά το Πάσχα αναρτάται στον χώρο αυτό το πρόγραμμα των ημερών μαζί με την ανάλογη Δήλωση Συμμετοχής, η οποία κατατίθεται μαζί με το αναλογούν ποσό στη Γραμματεία του Δημοτικού.